Til unge, der er har fået nok af uoverskuelige problemer

Er du nået der til, at du bruger mere tid på at være ked af det end at være glad?

Har du mistet dig selv og den, du er?

Nu, hvor du giver dig tid til at læse mine ord, er det nok fordi, at mit spørgsmål vækker noget i dig. Måske et ønske eller et håb om, at den måde, du har det på nu, ikke fortsætter. 

Du kan være frustreret over, at din bekymring tager så meget af din tid. Eller måske oplever du, at du har svært ved at være glad, og at du skal bruge mange kræfter på at koncentrere dig. Det kan også være, at den lyst og glæde, du tidligere havde, næsten er forsvundet. Al din energi bruges på at holde sammen på dig selv og bare klare dagen. 

Måske ved du allerede nu, at du har brug for min hjælp til at få det bedre. Jeg er lige her.
Du og dine forældre kan booke en samtale ved at sende en SMS til 2092 9901

’Jeg griner og laver jokes… Det er sådan, mine venner kender mig. Jeg tror, at hvis de vidste, hvordan jeg egentlig har det, så ville de ikke kunne lide mig’

Tillid og tryghed er vigtigt i vores samtale

Bag denne udtalelse er der et ungt menneske, der viser så meget mod ved at dele sin sårbarhed, både med mig, men også med sig selv ved at sige det højt i en tryg samtale. Den unge har givet mig lov til at dele citatet her, så du kan få et indblik i den fortrolighed, der kan opstå imellem os to. Du bestemmer selv, hvad du vil dele med mig. Jeg vil gøre mit til, at du kan være tryg og har lyst til at arbejde med dig selv.

Nu tænker du måske, hvordan får jeg det bedre? Mit svar er, du flytter dit fokus derhen, hvor du gerne vil være

Sådan reagerer du, når du er presset

Vi mennesker har en tendens til at gøre det, vi plejer. Det er som om, vi er på automatpilot, hver gang vi kommer under pres. Forestil dig, at du er ude og cykle, og du har retning direkte mod et træ…

Er det så smart at blive ved med at styre i den samme retning…?
Nej vel? For at undgå et sammenstød, er du nødt til at ændre retning. Det er det, jeg hjælper dig med.

Vil du gerne i gang med at styre i en anden retning allerede nu?
Her kan du få et indblik i, hvordan du starter. 

For at ændre retningen skal du vide, hvor du gerne vil hen. Det viser jeg dig her. 

Øvelsen er en lille del af det, jeg hjælper dig med. Svar så præcist og konkret som muligt. 

Hvordan vil du gerne have det?
Hvad vil du kunne tænke og føle, når du har opnået det?
Hvad er det, der forhindrer dig?
Hvad vil det give dig i dit liv, at du når derhen?

Giv dig tid til at svare detaljeret på spørgsmålene.

Find papir og blyant frem

Nu er tiden kommet til, at du går i aktion. Du skal have en plan. Derfor skal du finde din kreativitet frem. Den tilstand du er i, når du får gode ideer.
Er du klar?

Du skal bruge et stykke papir og en blyant. Lav en to-do liste over små ting, du vil gøre anderledes. Forestil dig, at du planlægger små skridt, som er vigtige for at nå dit mål. De skal være enkle, præcise og realistiske.

Måske vil du hellere tegne eller male din plan. Du kan blive inspireret af denne tegning, som jeg selv er meget glad for.

Når du begynder at lave små konkrete justeringer i din hverdag, vil du opdage, at du er i gang med at handle i stedet for at bruge al energien på at bekymre dig.

Du skal vide, at du ikke er alene – selvom det kan føles sådan. Derfor kan dit næste skridt være, at du deler med andre, hvordan du har det. Det kan være med en god ven, en fra din familie eller en lærer. Det er en stor lettelse af dele sine bekymringer. Når du gør det, er du allerede i gang med at gøre noget andet. Du styrer i den retning, der er rigtig for dig.

Har du brug for hjælp til at finde din retning, og er du parat til at arbejde med dig selv?
I kan finde mig på SMS 2092 9901, hvor I kan booke en tid

Derfor hjælper ungecoaching og terapi

Jeg er godt klar over, at det ikke er så simpelt, og at det kan være svært at gøre alene. Det er det, jeg vil hjælpe dig med. Jeg stiller dig spørgsmål, som giver dig nye måder at betragte dig selv på. Vi taler sammen og går på opdagelse i dine oplevelser. Desuden inddrager jeg øvelser og redskaber, som er gode, så du selv kan løse dine problemer fremover, når du har afsluttet dit forløb hos mig.

Målet er, at du lærer dig selv at kende. Du kommer til at forstå dig selv, dine tanker, følelser og dine reaktioner på en mere positiv måde.

Vores tanker har stor betydning for, hvordan vi har det. Der er ingen, der kan styre indholdet af deres tanker, men jeg kan lære dig, hvordan du kan kontrollere de mere negative tanker, så de fylder mindre i dit liv. 

HVAD HJÆLPER JEG DIG MED? 

Jeg hjælper dig med at blive helt skarp på, hvad det er for et problem, du har lige nu. Hvad der mon har gjort, at det er opstået. Hvordan du gerne vil have det. Hvad årsagen kan være til, at du ikke når derhen, du gerne vil. At du ser og mærker tydeligt, hvad det vil give dig at få det anderledes. Vi laver også et kvalitetstjek af, om den måde, du gerne vil have det, er det rigtige for dig.

Her er nogle eksempler på,
hvad jeg hjælper andre unge med

  • Jeg bliver hurtigere ked af det og sur
  • Jeg har for mange tanker i hovedet og uro i kroppen
  • Jeg føler mig presset og er ked af det
  • Jeg tør ikke sige noget i timerne
  • Jeg tror ikke på mig selv
  • Jeg føler mig udmattet og mangler energi
  • Jeg har eksamenangst
  • Jeg har mistet overblikket over mine lektier, opgaver og min hverdag
  • Jeg skjuler for andre, hvem jeg er, og hvordan jeg har det

Hvad skal jeg hjælpe dig med?
Du og dine forældre kan booke en tid eller SMS til 2092 9901

  • Der findes en løsning, 
    du har bare ikke opdaget den endnu